آشنایی با خدمات نمایندگی اشنایدر الکتریک برای محصولات ما ، صنعت روز
آشنایی با خدمات نمایندگی اشنایدر الکتریک برای محصولات ما

یکی از شرکت های مطرح در زمینه تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی برند فرانسوی اشنایدر الکتریک است. این شرکت که پرچم‌دار نوآوری دیجیتال در حوزه‌ مدیریت انرژی و اتوماسیون در منازل، مراکز داده و صنایع بوده؛ در ایران نیز دارای نمایندگی است. در این مقاله با خدمات نمایندگی اشنایدر الکتریک برای انواع محصولات این کمپانی آشنا خواهید شد. با ما همراه شوید.

تاریخچه شرکت اشنایدر الکتریک

اشنایدر الکتریک (Schneider Electric) یک شرکت تجهیزات الکتریکی فرانسوی بوده که در سال ۱۸۳۶ توسط جوزف اوژن اشنایدر و آدولف اشنایدر تأسیس شده است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر روی ملمزون، فرانسه قرار دارد. شرکت اشنایدر الکتریک در زمینه مهندسی برق و تولید تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی، همچنین تولید تجهیزات تولید، توزیع و انتقال انرژی الکتریکی فعالیت می‌ کند.
برادران اشنایدر در سال ۱۸۳۶ پس از کشف معادنی در Creusot فرانسه، کارشان را با ریخته‌گری آغاز نموده و دو سال بعد شرکت Schneider & Cie را تاسیس کردند. دیری طول نکشید که فعالیت شرکت خود را توسط اتحادیه صنعتی و مالی اروپا (EIFU) به اروپای شرقی و آلمان گسترش دادند. در سال ۱۹۷۵ صاحب سهمی در Merlin Gerin به عنوان یکی از پرچمداران تجهیزات توزیع برق می‌شوند. این شرکت از سال ۱۹۸۱ در صنعت برق فعالیت خود را شروع کرد و تا به امروز جایگاهش را در این صنعت همچنان حفظ کرده است.

جدول فعالیت شرکت اشنایدر الکتریک از سال ۱۹۹۹ تاکنون

در سال ۱۹۹۹ گروه اشنایدر صاحب لکسل شد. در می همان سال، گروه اشنایدر به اشنایدر الکتریک تغییر نام داد. این شرکت به تامین کننده ITER تبدیل گردید. در سال ۲۰۱۴ اشنایدر الکتریک همکاری با تامین کننده برق آلمان RWE را شروع کرد. سپس دو سال بعد برند خرده فروشی بریتانیایی تاور الکتریک را خریداری نمود.
در سال ۲۰۱۷ اشنایدر الکتریک کنترل AVEVA Group PLC ارائه‌ دهنده نرم ‌افزار مهندسی و صنعتی مستقر در بریتانیا را به دست گرفت. سال بعد توانست کسب ‌و کار برق و اتوماسیون لارسن و توبرو (E&A) را در یک معامله نقدی به مبلغ ۱۴۰ میلیارد روپیه (۱.۸ میلیارد دلار آمریکا) خریداری کند.
این کمپانی در سال ۲۰۱۹ صرافی اشنایدر الکتریک را راه اندازی کرد. همچنین در آن سال، گزارش شد که بخش برق امن اشنایدر الکتریک بیش از ۲۰ جایزه به دست آورده است. در سال بعد اشنایدر یک پیشنهاد خرید ۱.۴ میلیارد یورویی برای شرکت آلمانی RIB Software ارائه کرد که قرارداد را در جولای ۲۰۲۰ بسته شد. در سپتامبر ۲۰۲۰، اشنایدر الکتریک تجهیزات جدیدی را راه اندازی کرد که به شرکت های توزیع برق در نیجریه کمک می کرد تا خطاهای شبکه را برطرف کنند.
در ژانویه ۲۰۲۱، اشنایدر الکتریک سیستم‌های DC را خریداری کرد تا مشتریان را قادر سازد «سادگی و انعطاف‌پذیری» را برای استفاده‌ های مربوطه تکامل دهند و ریزشبکه‌ ها را در «محیط ‌های شبکه عمومی غیرقابل اعتماد» خاص ایجاد کنند.
در می ۲۰۲۲، اشنایدر الکتریک پلتفرم مشاور کارخانه Eco Structure™ را معرفی کرد که برای «صنعت سیمان و معدن» اختصاص داده شده است. سپس در سپتامبر ۲۰۲۲، اشنایدر الکتریک به بالاترین حد تولید خود در ۶ سال گذشته رسید و بازار خود را ۱۲ درصد افزایش داد. در پایان سال ۲۰۲۲، اشنایدر الکتریک برای چهارمین سال به عنوان «قهرمان فروشنده» در ماتریس رهبری کانال Canalys EMEA تعیین شد. این موضوع برای نمایندگی اشنایدر اتفاق خوشایندی بود.
سرانجام در ژانویه ۲۰۲۳، اشنایدر الکتریک با BitSight شراکتی را برای پیاده‌سازی «قابلیت شناسایی ریسک و تهدیدات فناوری عملیاتی جهانی» (OT) تشکیل داد. سپس اقلام انرژی «خانه هوشمند» خود را معرفی کرد که هدف آن بهینه‌سازی مصرف برق و مدیریت قطع‌های برق احتمالی است. این محصولات عمدتاً به دنبال تضمین پایداری هستند. به طور خاص، این اقلام انرژی خانه هوشمند شامل «پانل‌های الکتریکی هوشمند» و همچنین «سوئیچ‌هایی» است که می‌توانند از طریق یک برنامه مدیریت شوند.
امروزه شرکت اشنایدر الکتریک در بیش از ۱۰۰ کشور فعال بوده و حدود ۱۳۵ هزار نفر کارمند را در دل خود جای داده است. در ایران نیز نمایندگی اشنایدر در ارائه محصولات مختلف این شرکت فعالیت دارد.

محصولات اشنایدر الکتریک

انواع محصولات این کمپانی در نمایندگی اشنایدر قابل دسترسی هستند. برخی از این محصولات شامل موارد زیر می شود؛

  • کنتاکتور
  • پاورمتر
  • کلید اتوماتیک
  • کلید حرارتی
  • کلید مینیاتوری
  • کلید محافظ
  • بی متال
  • رله
  • رله ضربه‌ای
  • تایمر
  • کلید هوایی اینورتر
  • چراغ سیگنال
  • سافت استارتر
  • پی ال سی
  • خازن
  • سنسور
  • پوش باتون
  • منبع تغذیه
  • کلید اتوماتیک فیکس
  • کنترل فاز
  • جوی استیک
  • لیمیت سوئیچ
آشنایی با دسته بندی محصولات نمایندگی اشنایدر الکتریک
آشنایی با دسته بندی محصولات نمایندگی اشنایدر الکتریک

نمایندگی اشنایدر در ایران

سابقه نمایندگی اشنایدر در ایران به قبل از انقلاب برمی گردد. سالها بعد شرکت اشنایدر الکتریک تصمیم گرفت فعالیت خود را در ایران افزایش بدهد. لذا از طریق نمایندگی های خود توانست محصولات خود را در ایران توزیع کرده و به دست مصرف کننده برساند.
امروزه نمایندگی اشنایدر در ایران با گسترش سبد کالای محصولات این شرکت توانسته توسعه صنایع مختلف و انگیزه بازاریابی و فروش تجهیزات این برند را چندین برابر کند. موجودی کامل و متنوع محصولات این کمپانی، امتیاز بزرگی برای نمایندگی معتبر شرکت اشنایدر محسوب می شود.
نمایندگی اشنایدر در ایران برای انجام تعهد خود نسبت به مشتریان این شرکت سعی کرده با وجود تحریم های بین المللی محصولات را به مخاطبان خود برساند. این نمایندگی سعی کرده تا قطعات قابل ملاحظه این برند را در انبار داشته باشد و در صورت نیاز به کاربران خود برساند.
نمایندگی اشنایدر محصولات گسترده ای از این برند شامل انواع مختلف رله، کلید اتوماتیک، انواع قطعات برقی خودرو، کنتاکتور، انواع چراغ سیگنال، انواع تایمر کتابی، تاسیسات برقی و… را با بالاترین کیفیت به ‌همراه گارانتی مستقیما به مشتریان خود ارائه می کند.

بازارهای عمده اشنایدر الکتریک

محصولات این شرکت از طریق نمایندگی اشنایدر به بازار عرضه می شود. بازار هدف محصولات آن شامل موارد زیر می گردد؛

  • بازار مسکونی؛
  • بازار ساختمان های صنعتی؛
  • بازار انرژی و زیرساخت؛
  • بازار صنعتی ماشین سازان، مهندسان و یکپارچه سازان سیستم.

نمایندگی اشنایدر همه این بازارها را برای تامین برق، کنترل فرآیند و مدیریت ابزار زیرساخت های تولید و شبکه های مخابراتی و حمل و نقل پوشش می دهد.
بنابراین، بخشی از پایگاه مشتریان اشنایدر از طریق نمایندگی اشنایدر با رویکردی واقعاً جهانی تشکیل شده است. به این معنا که فروش محصولات این شرکت در خارج از کشور بر عهده نمایندگی اشنایدر است.
با این حال، اصل پیشنهاد جهانی به این معنا نیست که شرایط برای هر بازار ملی دقیقاً یکسان است. بنابراین، روش توزیع از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در واقع، اشنایدر به غیر از چند مشتری بزرگ، محصولات خود را مستقیماً به کاربران نهایی نمی فروشد؛ بلکه محصولات را در اختیار نمایندگی اشنایدر در کشورهای مختلف قرار می دهد.
این شرکت قراردادهای جهانی را با چند نمایندگی اشنایدر در سال های اخیر دوچندان کرده است. برای مثال می ‌توانیم به امضای امضا شده در سال ۲۰۰۱ با Veolia Environnement اشاره کنیم. اشنایدر الکتریک اکنون تامین کننده مرجع Veolia برای فعالیت های «آب، زباله، انرژی و حمل و نقل» برای تمام شرکت های تابعه خود در سراسر جهان است. به طور مشابه، اشنایدر تجهیزات یکسانی را برای چندین کارخانه رنو در فرانسه و اسپانیا تامین می کند.

کاهش کلی هزینه ها

نمایندگی اشنایدر انتخاب را برای مصرف کنندگان ساده می کند. با کاهش هزینه خرید از خارج از کشور و حذف واسطه ها توانسته محصولات را به طور مستقیم دست مشتری برساند.
جهانی کردن خرید تجهیزات راهی برای کاهش هزینه های خود با توجه به افزایش حجم خرید با اشنایدر است. بر اساس یک توافق جهانی محصولات اشنایدر الکتریک از طریق نمایندگی اشنایدر به مشتریان عرضه می شود.
نمایندگی اشنایدر توانایی ارائه راه حل های فنی نوآورانه را داشته که با نیازهای مشتری سازگاری بیشتری دارد. از طریق تبادل دائمی اطلاعات و بازدید از سایت، شناخت بهتر محصولات جدید امکان پذیر است.
نمایندگی اشنایدر این توانایی را دارد که محصولات، تجهیزات و خدمات مختلف (خدمات پس از فروش یا نگهداری) را یکپارچه کند.

سازگاری با نیازهای مشتری

افزایش همکاری نمایندگی اشنایدر راهی برای برآورده کردن بهتر نیازهای مشتری از ابتدای پروژه است. تبادل اطلاعات و ایجاد یک رابطه واقعی اعتماد، انطباق پیشنهاد با اهداف و نیازهای حساب های کلیدی را تسهیل می کند. لذا خرید از نمایندگی اشنایدر یک معامله برد – برد است.
بسته به فعالیت خریدار، شرکت زیرمجموعه یک حساب عمده محصولات اشنایدر را خریداری می کند یا محصولات اشنایدر را به پیمانکاران فرعی، پیمانکاران مونتاژ، یکپارچه سازان سیستم، سازندگان ماشین آلات یا سازندگان پنل خود که لوازم خود را از مقامات رسمی دریافت می کنند، مشخص می نماید.

نوسان قیمت

قیمت جهانی تنها در صورتی معنا پیدا می کند که شرایط بازار در سراسر جهان یکسان باشد. با این حال، تغییرات در نرخ ارز در خارج از منطقه یورو، تفاوت در عوارض گمرکی و کانال های توزیع خاص برای هر کشور نیاز به سازگاری دارد. اگر قیمت کلی بالاتر از قیمتی باشد که خریدار می تواند با تامین کننده دیگری به دست آورد، ممکن است مقاومت در برابر توافق ایجاد شود. پس هدف این شرکت رساندن محصول به نمایندگی اشنایدر بوده که راه‌حل کلی کم ‌هزینه ‌ترین راه‌حل در بلندمدت است.

تاثیر بازارهای الکترونیکی بر روابط مشتری

بازارهای الکترونیکی در اواخر دهه ۱۹۹۰ در ایالات متحده ظاهر شدند. آنها به تعداد زیادی از فروشندگان و خریداران اجازه خرید مستقیم می دهند. برخی از آنها توسط خریدارانی ایجاد شده اند که می خواهند تامین کنندگان و پیمانکاران فرعی خود را در رقابت با یکدیگر قرار دهند. این برای مثال جنرال موتورز و PSA در مقابل اشنایدر است. برخی دیگر توسط فروشندگان به منظور کاهش هزینه های جست و جو و افزایش شهرت خود توسط فروشندگان ایجاد شده اند.
این نوع پلتفرم معاملاتی از نظر تئوری مزایای زیادی برای خرید شرکت ها دارد. اول، آنها امکان مقایسه سریع پیشنهادات تامین کنندگان و هماهنگی مراجع فنی را فراهم می کنند. سپس، هزینه های مرتبط با جست و جو و سفارش گرفتن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. در نهایت، با ترویج رقابت بین تامین کنندگان مختلف به کاهش قیمت ها کمک می کنند. به همین ترتیب، بازارها به شرکت ‌های عرضه‌کننده‌ ای مانند اشنایدر امکان دستیابی به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه و ابزارهای فنی را برای تطبیق سریع پیشنهاد خود با توجه به تحولات بازار ارائه می ‌دهند.
با این حال، توسعه تجارت بین کسب و کار از طریق اینترنت با موانعی روبرو می شود. محرمانه بودن داده ها یکی از مهم ترین موانع است. فروشندگان تمایلی به ارائه اطلاعات استراتژیک (قیمت، حجم فروش) به شخص ثالث ندارند و برخی از خریداران هنوز در مورد میزان ایمن بودن پرداخت های آنلاین متعجب هستند. در نهایت، اگر هزینه های ورودی خیلی زیاد باشد، می توان رقابت بین تامین کنندگان را مهار کرد.

سیاست تجاری بهینه

یافتن تعادل بین عرضه و تقاضا در کشورهای مختلف یکی از چالش های آینده شرکت های چند ملیتی است. اگر در نظر گرفتن ویژگی های فرهنگی محلی در مورد تولید کالاها و خدمات نسبتاً آسان است، اجرای یک سیاست تجاری بهینه در مقیاس یک گروه بزرگ مستلزم حمایت از مشتریان در توسعه بین المللی آنها با ارائه طیف جهانی به آنهاست. با این ویژگی می‌توانیم در آینده شاهد چند برابر شدن این نوع قراردادها بین نمایندگی اشنایدر و این کمپانی باشیم.

جمع بندی

شرکت مطرح فرانسوی اشنایدر الکتریک پرچم ‌دار نوآوری دیجیتال در حوزه‌ مدیریت انرژی و اتوماسیون در منازل، مراکز داده و صنایع بوده است. در ایران نیز نمایندگی اشنایدر فعالیت بسزایی داشته و انواع محصولات این برند مانند کنتاکتور، پاورمتر، کلید اتوماتیک، کلید حرارتی، کلید مینیاتوری، کلید محافظ، بی متال، رله، رله ضربه‌ای، کلید هوایی اینورتر، چراغ سیگنال، سافت استارتر، پی ال سی، خازن، سنسور، پوش باتون، منبع تغذیه، کلید اتوماتیک فیکس، کنترل فاز، جوی استیک، لیمیت سوئیچ، تایمر و … را به طور مستقیم به دست خریدار می رساند.

نمایندگی اشنایدر الکتریک schneider در ایران
نمایندگی اشنایدر الکتریک schneider در ایران

نمایندگی اشنایدر در لاله زار صنعت روز