کلید مینیاتوری چیست؟ ، فیوز مینیاتوری ، خرید کلید مینیاتوری ،کلید مینیاتوری اشنایدر
کلید مینیاتوری چیست؟

کلید مینیاتوری مدارهای الکتریکی را در برابر جریان غیرمجاز محافظت می‌کند به این شکل که اگر جریانی بیش از جریان اسمی یک مدار از فیوز عبور کند

 

کلید مینیاتوری یا فیوز

کلید مینیاتوری یا فیوز یکی از تجهیزات کاربردی و بسیار مهم در صنعت برق است که نسبت به عبور جریان بیش از اندازه حساس است.

اتصال کوتاه کلید مینیاتوری

اتصال کوتاه یک نوع خطا است که در صورت وقوع آن جریان بسیار بالایی از مدار عبور می نماید و این جریان بسیار زیاد سبب ایجاد حرارت بسیار بالا و شوک به مدار می گردد و سبب آتش سوزی و از بین رفتن مدار و مصرف کننده می گردد. از این رو لازم است تجهیزی جهت تشخیص و حفاظت از مدار جهت جدا کردن قسمت آسیب دیده از سالم بکار برده شود.

تشخیص جریان اضافه

تشخیص جریان اضافه از طریق دو قطعه فلز نیمه هادی صورت می پذیرد، هرچه جریان بیشتری از طریق مصرف کننده کشیده شود فلز گرم تر شده و در نتیجه خم می شود و ارتباط مدار قطع می گردد. همچنین جریان اتصال کوتاه از طریق یک سیم پیچ با تعداد دور کم و قطر زیاد تشخیص داده می شود رنج جریانی کلیدهای مینیاتوری از ۲ ال ۶۳ آمپر می باشد و بصورت تک پل، دوپل، سه پل، و چهار پل موجود هستند.

کلید مینیاتوری چیست؟

کلید مینیاتوری از نظر سرعت

کلید مینیاتوری از نظر سرعت عملکرد به دو دسته فیوزهای کندکار و تندکار تقسیم می‌شوند:

فیوزهای کندکار : این نوع از فیوزها با تاخیر عمل کرده و مدار را دیرتر قطع می‌کند ، از این فیوزها در مدارهای موتوری استفاده می‌شود.

فیوزهای تندکار : این نوع از فیوزها در زمان کمتری جریان برق را قطع می‌کنند بنابراین در مصارف روشنایی بیشتر استفاده می‌شوند.

نمایندگی اشنایدر در لاله زار صنعت روز