رله آندر ولتاژ کلید اتوماتیک ،
رله آندر ولتاژ کلید اتوماتیک و کلید هوایی اشنایدر الکتریک

رله آندر ولتاژ در کلید اتوماتیک یا هوایی جای می‌گیرد. این رله نه تنها برای قطع کلید به کار می‌رود بلکه در تداخل دو کلید، مانند کلید برق اصلی و ژنراتور، برای ایجاد ایمنی و اجازه راه‌اندازی کلیدها به کار می‌رود. با اعمال برق به بوبین رله آندر ولتاژ، می‌توان کلید را به صورت قطع و وصل کرد. هر زمان که برق فرمان به این رله قطع شود، کلید به صورت خودکار قطع می‌شود.

رله آندر ولتاژ کلید اتوماتیک و کلید هوایی اشنایدر الکتریک

رله آندر ولتاژ: رله آندر داخل کلید اتوماتیک یا هوایی قرار می‌گیرد. ولی تنها برای قطع کلید، ایمنی در تداخل دو کلید (مثل کلید برق اصلی و ژنراتور) و اجازه راه اندازی کلید استفاده می‌شود. با برق‌دار کردن بوبین رله آندر ولتاژ، می‌توان کلید را قطع و وصل کرد. هرگاه برق فرمان این رله قطع شود، کلید به صورت خودکار قطع می‌شود.

کلید اتوماتیک اشنایدر الکتریک از مرغوبترین کلیدهای اتوماتیک کمپکت است که جهت قطع مدار در هنگام بروز اتصال کوتاه یا اضافه بار الکتریکی استفاده می‌شود

رله شنت و آندر ولتاژ

رله شنت و آندر ولتاژ جزء لوازم جانبی کلیدهای حفاظتی مثل کلید اتوماتیک و هوایی هستند.
کاربرد:
برای کنترل و فرمان ازراه دور و یا قطع و وصل از طریق کنترلرها مثل plc (به زبان ساده کلیدهای حفاظتی معمولا بصورت دستی هستند ولی این نوع لوازم بما کمک میکنند تا ازآنها بتوانیم در مدارات کنترل و فرمان هم استفاده کنیم مانند کنتاکتور)
یک بوبین ساده هست که معمولا ۲۲۰ ولته (فاز و نول)

لوازم جانبی کلیدهای حفاظتی

۱- این لوازم داخل کلید قرار میگیرند
۲- شناسایی این لوازم از نقشه های تک خطی کمی سخته ، تازه اگه اون نقشه استاندارد طراحی شده باشه.
نحوه شناسایی این لوازم در نقشه :
-طراح نقشه باید در کنار علامت کلیدحفاظتی ، مثلا علامت کوچک شستی یا استارت استوپ رو بذاره.
-مثلا اگه کلید ، دارای موتور شارژ کننده باشه ، کنار کلید توی نقشه ، علامت M (داخل دایره) راباید بذاره و با خط چین ، به کلید ارتباط بده.

 

 

نمایندگی اشنایدر در لاله زار صنعت روز